SNEAK PEEK: ‘Meaningful Marketing’ van Bart Lombaerts

Hoe bouw je een duurzame, betekenisvolle marketingaanpak op? De vraag waarop Bart Lombaerts het antwoord wilt geven met zijn nieuwste boek ‘Meaningful Marketing’. Dit boek komt eind November in de winkelrekken maar vandaag geven wij jullie al een voorproefje!

De perceptie van reclame gaat er jaar na jaar op achteruit. Er zit nog weinig vertrouwen tussen merken en consumenten. We spoelen massaal reclamespots door en meer dan 20% onder ons heeft een adblocker om ook op het internet aan banners te ontsnappen. Om het met cijfers te zeggen: 74% van de merken mag zomaar verdwijnen, zonder dat de consument dat erg zou vinden.

Volgens Bart Lombaerts betekent dit gelukkig nog geen game over voor merken. Meaningful marketing is volgens hem de enige manier om het vertrouwen te herstellen. Het is belangrijk om te focussen op een langetermijnrelatie en de consumenten een meerwaarde te bieden.

Hieronder vind je het eerste hoofdstuk van het boek dat dieper in gaat op de evolutie die tot een grote kloof tussen merken en consumenten geleid heeft en hoe meaningful marketing die kan verkleinen en zelfs doen verdwijnen. Verder in het boek focust Bart op vele, concrete voorbeelden zodat je meteen zelf aan de slag kunt!

Neem een kijkje naar het eerste hoofdstuk

 

Ben je benieuwd naar Bart zijn hele verhaal? Of heb je nog vragen die je aan Bart zelf wil stellen? Dan kan je hem ontmoeten op onze volgende Management aan Tafel sessie én ga naar huis met een gesigneerd exemplaar van het boek!